REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1
Postanowienia wstępne
Sklep internetowy Naturalnie Zadbana, dostępny pod adresem internetowym naturalniezadbana.pl prowadzony jest przez Max-Pak Aneta Cieplak z siedzibą w Woli Kopcowej 26-001, ul. Świętokrzyska 35i, NIP 6571434172, REGON 292862732
Niniejszy regulamin określa zasady i tryb zawierania umów sprzedaży poprez stronę internetową www.naturalniezadbana.pl.
§2
Definicje
1.Sprzedawca/Firma – Max-Pak Aneta Cieplak z siedzibą w : kod pocztowy 26-001,Wola Kopcowa , NIP 6571434172, REGON 292862732
2.Klient/Podmiot – dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
3.Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4.Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.naturalniezadbana.pl
5.Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie
6.Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
7.Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego, i zmierzające bezposrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu/Produktów ze Sprzedawcą, które określa ilość i rodzaj produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu internetowego w chwili składania zamówienia, sposobu zapłaty oraz sposób dostarczenia produktów.
8.Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
9.Formularz zamówienia –interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
10.Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
11.Towar – rzecz dostępna w sprzedaży w Sklepie internetowym.
12.Umowa Sprzedaży/Umowa – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Towar, jego cechy główne, Cenę, koszty wysyłki oraz inne ważne warunki;
§3
Kontakt ze Sklepem
1.Adres Sprzedawcy: Max-Pak Aneta Cieplak, 26-001 Wola Kopcowa, ul. Świętokrzyska 35i
2.Adres e-mail Sprzedawcy: a.cieplak@max-pak.pl
3.Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 89 1140 2004 0000 3102 6821 7486
4.Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie.
§4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
włączona obsługa plików cookies,
zainstalowany program FlashPlayer
§5
Informacje ogólne
1.Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2.Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4. Ceną końcową i ostateczną jest cena Produktu podana w chwili składania zamówienia, dodatkowo potwierdzona w Koszyku i w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia. Informacja na temat końcowej kwoty do zapłaty (z ewentualnym Kosztem dostawy, dodatkową opłatą przy opcji za pobraniem) przedstawiana jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy zamówienia i formy płatności.
§6
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres dostarczenia przesyłki, telefon kontaktowy oraz adres e-mail Kupującego.
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§7
Zasady składania Zamówienia
1.Klienci mogą składać zamówienia w Sklepie Internetowym przy użyciu Formularza Zamówienia za pomocą Konta Klienta albo jako gość (bez zarejestrowania Konta Klienta).
2.Rejestracja Konta Klienta w Serwisie Internetowym jest dobrowolna i nieodpłatna.
3.Dokonywanie zamówień w Sklepie internetowym możliwe jest 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
4.W celu złożenia Zamówienia należy:
a) Kliknąć na stronie www.naturalniezadbana.pl w zakładkę SKLEP – ; wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
b) zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
c) jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
d) wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt regulaminu;
e) kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”
f) Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje na podane konto e-mail automatycznie generowany przez Sklep e-mail ze szczegółami zamówienia, jak i numerem zamówienia.
5. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, Klient zobowiązuje się do podania przy dokonywaniu zamówienia prawdziwych i poprawnych danych. W przypadku podania fałszywych danych, Klient ponosi odpowiedzialność za poniesione przez Sprzedawcę szkody, wynikające z tego faktu.
6.Każdorazowe rozpoczęcie korzystania z funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym samo przeglądanie oferowanych Towarów, jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu, Polityki ochrony informacji i Polityki Cookies.
§8
Płatności i sposoby dostawy produktów
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego produktu:
2. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
3. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa
4. Przesyłka za pośrednictwem paczkomatu InPost
5. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a) przelewem zwykłym na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
b) przelew bankowy poprzez zewnętrzny za pośrednictwem płatności elektronicznej realizowanej przez operatora płatności internetowych Przelewy 24, obsługiwanych przez firmę PAYPRO S.A. z siedzibą w Poznaniu (dostępna jest wówczas opcja płatności BLIK, e-przelewu, zapłaty kartą debetową lub kartą kredytową),
c)przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayU, obsługiwany przez firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu
d) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy
f) Klient wybierając formę przedpłaty, powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy Sprzedaży w terminie 3 Dni Roboczych
6. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu.
7. Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi w Sklepie.
§9
Dostawa
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza granicami kraju, na adres wskazany w zamówieniu. W przypadku wyboru InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jako Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
2. Jeżeli w ofercie nie jest podane inaczej, czas dostawy Towaru wynosi 1-3dni obejmujących dni robocze.
3. Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
4. W dniu wysłania Towaru do Klienta, przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
5. W celu bezproblemowej realizacji zamówienia, Sprzedawca przekazuje odpowiedniej firmie kurierskiej adres mailowy i numer telefonu Klienta. Przekazanie adresu mailowego i numeru telefonu jest obowiązkowym elementem zawieranej umowy kupna w Sklepie.
6. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
7. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
§10
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3
6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
8. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie poniesione koszty, niezwłocznie, w ciągu 14 dni od daty otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy. Zwrot pieniędzy następuje w ten sam sposób, w jaki wpłynęła do Sprzedawcy płatność. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania zwrotu, aż do momentu otrzymania Produktu.
9. Konsument powinien niezwłocznie odesłać Towar na adres Sprzedawcy podany w pkt. 1 § 3, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
10. Klient powinien dołączyć oryginalny dowód zakupu lub w inny sposób udokumentować zakup Produktu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w którym należy podać dokładne dane i numer konta, na który ma nastąpić zwrot środków.
11. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
12. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
13. Sprzedawca przyjmuje tylko i wyłącznie Produkt który nie jest zniszczony i jest kompletny.
14. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
b) w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
c) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
§11
Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Towary.
2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
3. Jeżeli Produkt ma wadę, Kupujący ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, może żądać usunięcia wady, wymiany Produktu na wolny od wad-jeżeli Sprzedawca posiada jeszcze taką samą rzecz wolną od wad, lub odstąpienia od umowy, o ile wada jest istotna.
4. Reklamacje można składać również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: a.cieplak@max-pak.pl.
5. Należy w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Towaru, należy również przedstawić dowód wady w postaci dokumentacji zdjęciowej lub nagrania.
6. W przypadku rękojmi Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Produkt Sprzedawcy. Zwracany Produkt powinien zostać zabezpieczony na czas transportu oraz powinien do niego zostać dołączony dowód zakupu.
7. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi w terminie 14 dni kalendarzowych od jej złożenia.
8. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. W przypadku braku możliwości wymiana Towaru, usunięcia wady Towaru lub obniżenia ceny Spółka zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych oraz polityki cookies zostały zawarte w Polityce prywatności
§ 14
Usługi nieodpłatne
1.Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
a)Formularz kontaktowy;
b) Newsletter;
c) Prowadzenie Konta Klienta;
d) Zamieszczanie opinii.
2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
3. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy.
4. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
§14
Postanowienia końcowe
1. Sprzedającemu przysługują prawa autorskie lub odpowiednia licencja do zdjęć oraz treści zawartych na stronie Sklepu Internetowego. Kopiowanie i rozpowszechnianie ich bez zgody Sprzedającego jest zabronione.
2. Zabrania się zewnętrznym podmiotom pobieranie zdjęć ze Strony sklepu internetowego oraz kopiowanie tekstów oraz wykorzystania ich do celów marketingowych i handlowych.
3. Sprzedawca może zmienić Regulamin. Zmiany te nie mają wpływu na Zamówienie złożone przed dniem wejścia w życie zmian.
4. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa, m.in. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
5. Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk w rozumieniu ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
6. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
7. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
8. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o Świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o ochronie danych osobowych(RODO).
9. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponadto Klient może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od 2021r